خانه فروشگاه ارتباط با ما
توضیحات پخت کیک رودلوت با کرم پاتیسیر :
توضیحات پخت:
به اشتراک گذاری
به این مطلب امتیاز دهید
امتیاز این مطلب (3)
مواد لازم:
  • تخم مرغ 2 عدد
  • بکینگ پودر 1 قاشق مربا خوری
  • وانیل 1/3 قاشق چای خوری
  • شکر 1.5 پیمانه
  • گردو برای تزیین
  • سرکه سفید 1 قاشق غذا خوری سر خالی
  • توت فرنگی برای تزیین
  • باترمیلک 1 پیمانه
  • آرد سفید 2.5 پیمانه
  • پودر کاکائو 1 قاشق غذا خوری
  • روغن مایع 3/4 پیمانه
طرز تهیه کیک رودلوت
دستور پخت کیک رودلوت با کرم پاتیسیر


کیک ردولوت به خاطر طعم و بافت نرمش و رنگ بسیار جذابش طرفداران زیادی پیدا کرده.کیک ردولوت یکی از کیک های بسیار خوشمزه و زیبا هست که بهترین انتخاب برای مناسبت های خاص، مثل سالگرد ازدواج، ولنتاین و .. می باشد. این کیک هیجان انگیز ممکن است به نظر برسد که دستور پخت پیچیده و سختی دارد، اما بر عکس بسیار ساده و راحت پخته می شود. پس اگر می خواهید برای یک مهمانی خاص یک کیک خاص تدارک دهید، به شما پیشنهاد می کنیم که این پست را از دست ندهید.
 

طرز تهیه باتر میلک خانگی :

برای درست کردن این کیک باید باتر میلک داشته باشیم پس خودمون توی خونه خیلی راحت درستش می کنیم. فقط کافیه یک پیمونه شیر که باید پرچرب باشه رو بذاریم تا به دمای محیط برسه و بعد یک قاشق غذاخوری آبلیمو بهش اضافه کنیم حالا مخلوط رو کمی هم می زنیم تا شیر و آبلیمو مخلوط بشن و می ذاریم تا برای 5 الی 10 دقیقه بمونن بعد این مدت شیرمون یکم میبره و روش یکم غلیظ میشه حالا باتر میلک ما حاضره به همین راحتی.

 

طرز تهیه کرم پنیری :

نسبت مساوی پنیر خامه ای و خامه فرم گرفته و مقداری پودر قند برای شیرین کردن در صورت تمایل است.

روش تهیه کیک ردولوت :

آرد، نمک، بیکینگ پودر و کاکائو رو با هم 2 الی 3 بار الک می کنیم .

حالا تخم مرغ ، شکر و وانیل رو با همزن می زنیم تا مخلوط ما کشدار و کرم رنگ و غلیظ بشه .

بعد روغن و باتر میلک آماده شده و رنگ خوارکی رو به مخلوط تخم مرغ و شیر اضافه کرده و با لیسک یا قاشق همشون می زنیم تا مخلوط مون یکدست بشه .

در صورتی که از رنگ خوراکی مایع استفاده می کنین می تونین مثل توضیح بالا یکسره به مخلوط اضافه اش کنین اما اگه از رنگ ژله ای استفاده می کنین بهتره یک مقدار از مخلوط رو بردارین تو یه کاسه بریزین و بعد رنگ ژله ای رو باهاش مخلوط کنین و وقتی یکدست شد دوباره به بقیه مخلوط اضافش کنین تا یه موقع رنگ ژله ای یه تیکه ای یه جا حل نشده نمونه حالا مخلوط ما تقریبا به رنگ قرمز در اومده و باید بقیه مراحل رو ادامه بدیم .

در مرحله بعد مواد خشکمون رو به مخلوط اضافه کرده و با لیسک هم می زنیم تا مخلوط یکدست بشه .

در نهایت سرکه رو هم اضافه کرده و باز با لیسک مواد رو کمی هم می زنیم .

در کل سرکه رو به این خاطر  اضافه می کنیم چون کیک رو قرمز تر و خوشرنگ تر می کنه . اما اصلا نگران طعم نهایی کیک نباشین نه سرکه و نه آبلیمو داخل باتر میلک در طعم نهایی کیک تاثیر ندارن و ترشش نمیکنن .
در این مرحله رنگ رو چک می کنیم اگه به اندازه کافی قرمز و پررنگ نبود میتونین کمی دیگه رنگ خوراکی اضافه کنین .

حالا قالب خودمون رو انتخاب می کنیم و کاملا با روغن چربش می کنیم و بهتره کفش رو هم کاغذ روغنی بذاریم .

اندازه قالب بستگی به سلیقه خودمون داره البته باید دقت کنیم که اگه قطر قالب خیلی کم باشه ممکنه وسط کیک به خاطر ارتفاع زیاد مایه داخل قالب خمیر بشه پس اندازه قالبتون رو مناسب انتخاب کنین .

حالا مایه کیکمون رو داخل قالب می ریزیم قالب رو برای مدت نیم ساعت الی 45 دقیقه داخل فری که از قبل با دمای 170 درجه سانتیگراد گرم کردیم می ذارم تا کیک بپزه و پف کنه.

در کل باید حواسمون به کیک باشه چون دمای فر های مختلف و زمان پخت کیک داخلشون کمی با هم فرق داره پس وقتی کیک پف کرد و سطحش سفت شد از فر درش میاریم تا بیش از حد داخل فر نمونه و اطرافش نسوزه .

وقتی کیک سرد شد. به دولایه مساوی برشش میدیم .

من قسمت پف روی کیک رو هم بریدم تا سطح کیک کاملا صاف باشه .

برای لایه میانی و روی کیکمون از کرم پنیری استفاده می کنیم .
حالا روی لایه اول کیک رو کاملا با کرم پنیری پوشش می دیم لایه دوم یا همون سطح کیک هم با کرم پنیری می پوشونیم من روی سطح کیک رو هم با تکه های کیک ردولوت که از پودر کردن قسمت اضافی پف کیکم که بریده بودمش به دست اومده بود و توت فرنگی و گردو تزیین کردم .
حالا کیک ردولوت خوشمزه ما حاضره و بهتره 2 الی 3 ساعت تو یخچال بمونه تا مزه کرم پنیری کمی به خورد کیک بره و بعد سروش کنیم …

نوش جان