خانه فروشگاه ارتباط با ما
توضیحات پخت کیک زمستانی با درختان شکلاتی :
توضیحات پخت:
به اشتراک گذاری
نویسنده: تیم کیک یار
به این مطلب امتیاز دهید
امتیاز این مطلب (3)
مواد لازم:
  • پودرقند 900 گرم
  • نمک ½ قاشق چایخوری
  • کره بسته بندی 250 گرمی
  • شکلات سفید 75 گرم + 200 گرم شکلات سفید، خرد شده یا رنده شده
  • پنیر خامه ای نرم پرچرب 500 گرم
  • دوغ 300 میلی لیتر
  • آرد 375 گرم
  • تخم مرغ 3 عدد بزرگ
  • شکر 375 گرم
  • عصاره وانیل 1 ½ قاشق چایخوری + 1 قاشق چایخوری
  • روغن نباتی 225 میلی لیتر
  • ادویه مخلوط 1 ½ قاشق چایخوری
  • ژل رنگ خوراکی سبز (اختیاری) + 5 میلی لیتر ژل قرمز
  • اسپری رنگ طلای خوراکی (اختیاری)
دستور پخت کیک زمستانی با درختان شکلاتی

کیک زمستانی با لایه های رنگی و تزیین طلایی دور آن و درختان کاج شکلاتی روی آن مخصوص کریسمس و جشن های زمستانی ، متشکل از ادویهای گرم که برای فصل سرما بسیار مناسب می باشد. این کیک رو در هر زمانی سرو کنسد مناسب است! یک عصر زمستانی یا یک مهمانی شبانه...  

مواد لازم

225 میلی لیتر روغن نباتی، به علاوه اضافی برای قالب

375 گرم آرد ساده

3 قاشق چایخوری بیکینگ پودر

1½ قاشق چایخوری جوش شیرین

شکر  375 گرم

1 ½ قاشق چایخوری ادویه مخلوط (1 قاشق غذاخوری دارچین با کیفیت

2 قاشق چایخوری فلفل دلمه ای آسیاب شده

2 قاشق چایخوری جوز هندی آسیاب شده

1 قاشق چایخوری میخک آسیاب شده

1 قاشق چایخوری زنجبیل آسیاب شده

1 قاشق چایخوری گشنیز آسیاب شده

3/4 قاشق چایخوری ماس آسیاب شده)

½ قاشق چایخوری نمک تصفیه شده

300 میلی لیتر دوغ

1 ½ قاشق چایخوری عصاره وانیل

3 عدد تخم مرغ بزرگ

5 میلی لیتر ژل رنگ خوراکی قرمز

برای آیسینگ

بسته بندی 250 گرمی کره کمی نمک زده، در دمای اتاق

پودر قند 900 گرم

1 قاشق چایخوری عصاره وانیل

پنیر نرم پرچرب  500 گرم

اسپری طلای خوراکی (اختیاری)

برای درختان شکلاتی

75 گرم شکلات سفید

ژل رنگ خوراکی سبز (اختیاری)

 

برای قطره شکلاتی

200 گرم شکلات سفید، خرد شده یا رنده شده

مرحله 1

کیک را درست کنید

فر را با دمای 180/160 درجه سانتیگراد فن/گاز  درجه 4 گرم کنید. کف و کناره‌ های سه قالب کیک 20 سانتی ‌متری  چرب کنید و با کاغذ روغنی بپوشانید اگر قالب ‌های کیک شما تقریبا کم ‌عمق هستند، کناره‌ های آن را به عمق حداقل 5 سانتی‌ متر بپوشانید.

گام 2

آرد، بیکینگ پودر، جوش شیرین، شکر، ادویه مخلوط شده و نمک را در ظرفی با هم مخلوط کنید.

مرحله 3

دوغ، روغن، عصاره وانیل و 75 میلی لیتر آب را با تخم مرغ ها با همزن بزنید تا یکدست شود. مواد خیس را داخل مواد خشک بریزید و هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. حدود یک سوم از مخلوط کیک را داخل قالب بریزید. در صورت استفاده، رنگ خوراکی را با خمیر باقیمانده مخلوط کرده و بین قالب های دیگر تقسیم کنید. به مدت 25 تا 30 دقیقه یا تا زمانی که کیک ها بالا بیایند و اگر یک سیخ در مرکز فرو رفته تمیز و بدون چسبیدن بیرون بیاید بپزید.

مرحله 4

بگذارید در قالب ها به مدت 10 دقیقه خنک شوند، سپس روی توری سیمی قرار دهید، کاغذ روغنی را جدا کرده و خنک کنید. کیک اسفنجی به مدت 3 روز در سلفون محکم اگر پیچیده شود میماند.

مرحله 5

حالا آیسینگ را درست کنید:

کره را با نصف پودر شکر و وانیل هم بزنید تا یکدست شود. پودر شکر و پنیر خامه‌ای را اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا مخلوط شوند - زیاد مخلوط نکنید وگرنه ممکن است مایه آبدار شود.

مرحله 6

در این مرحله کیک را سرهم کنید:

یکی از اسفنج‌های قرمز را روی یک استند کیک یا تخته کیک بگذارید و با کمی مواد آیسینگ به سطح پایین بچسبانید. اسفنج طلایی را روی آن بگذارید روی آن را با آیسینگ بپوشانید و سپس اسفنج قرمز را روی آن بگذارید، سطح صاف آن رو به بالا باشد. وقتی کیک را ترکیب کردید، از چاقوی پلت کیک استفاده کنید تا کل کیک را با لایه نازکی از آیسینگ بپوشانید و هر گونه فضای خالی میان اسفنج‌ها را پر کنید، اما در این مرحله نگران کاملاً پوشاندن اسفنج‌ها نباشید. جا برای خنک کردن در یخچال باز کنید و به مدت 30 دقیقه اجازه دهید تا آیسینگ محکم شود.

مرحله 7

درختان شکلاتی را درست کنید:

شکلات سفید را در مایکروویو یا در یک کاسه کوچک روی یک ظرف آب در حال جوش ذوب کنید. اگر می خواهید سبز شوند، یک قطره از ژل رنگ خوراکی سبز را درون آن بهم بزنید. به کیسه قیفی منتقل کنید و بگذارید چند دقیقه سفت شود (این کار باعث ضخیم شدن درختان می شود). یک ورقه پخت را با کاغذ روغنی بپوشانید.

مرحله 8

انتهای کیسه لوله را جدا کنید و شکلات را به سرعت در خطوط نازک به سمت عقب و جلو لوله کنید تا درختان کریسمس کوچکی ایجاد کنید (7 تا 10 سانتی متر قدش باشه).

مرحله 9

با اسپرینکلز تزئین کنید و خنک کنید تا زمانی که برای تزئین کیک از آن استفاده کنید.

مرحله 10

هنگامی که کیکی که لایه نازک آیسینگ داشت خنک شد، از مایه کیک باقی مانده استفاده کنید تا کاملا روی کیک را بپوشانید. اگر مایه کیک را روی کیک انباشته کنید، ساده‌ترین کار است، سپس از یک چاقوی پالت استفاده کنید تا آن را روی لبه و کناره‌ها صاف کنید. می توانید آن را به همان اندازه که دوست دارید صاف یا یا موجدار کنید. 30 دقیقه دیگر خنک کنید.

مرحله 11

در همین حال، برای قطره های شکلات، شکلات سفید را در ظرفی که روی ظرفی با آب در حال جوشیدن قرار داده شده است یا در مایکروویو در فواصل کوتاه ذوب کنید. داخل یک کیسه قیفی یکبار مصرف بریزید و کنار بگذارید تا کمی سفت شود روان باشد ولی شل نباشد.

مرحله 12

کیک را از یخچال خارج کنید. اگر دوست دارید، می توانید از اسپری طلای خوراکی برای پوشاندن سطح در یک لایه نازک شیمر استفاده کنید. وقتی شکلات سفید قوام درستی پیدا کرد، انتهای کیسه قیفی را جدا کنید و از کناره کیک به پایین بپاشید. روی آن را با باقی مانده شکلات پر کنید. قبل از اینکه ببندد آنها را داخل رویه شکلاتی سفید بریزید.