خانه فروشگاه ارتباط با ما
توضیحات پخت طرز تهیه پاریس برست کوچک :
توضیحات پخت:
به اشتراک گذاری
نویسنده: تیم کیک یار
به این مطلب امتیاز دهید
امتیاز این مطلب (1)
مواد لازم:
  • تخم مرغ 5 تا 6 عدد
  • آرد یک لیوان
  • آب یک لیوان
  • روغن نصف لیوان (100 گرم)
دستور پخت طرز تهیه پاریس برست کوچک

مواد لازم:

تخم مرغ 5تا 6 عدد

آرد 1لیوان معمولی

آب یک لیوان معمولی

روغن یک دوم لیوان کوچک (100 گرم)

طرز تهیه پاری برست کوچک:

آب و روغن را در ظرفی می ریزیم ، روی حرارت می گذاریم تا جوش بیاید. آرد را یک مرتبه داخل آب جوشان می ریزیم کمی زیر و رو میکنیم تا آب تبخیر شده و خمیر کاملا سفت شود. خمیر را از روی آتیش بر میداریم و اجازه می دهیم تا خنک شود.یک عدد تخم مرغ در خمیر می شکنیم و خوب مخلوط می کنیم ، وقتی تخم مرغ کاملا جذب خمیر شد تخم مرغ دوم را می شکنیم و خوب مخلوط می کنیم. به همین ترتیب تمام تخم مرغ ها را با خمیر مخلوط میکنیم .هر چقدر تخم مرغ این خمیر بیشتر بشود زیاد تر پف می کند و لطیف تر می شود. البته به شرط آنکه خمیر شل نشود. سینی فر را کمی چرب می کنیم فر را با حرارت 225 درجه سانتی گراد گرم می کنیم . از خمیر مقداری در قیف ریخته ، دایره های کوچکی در سینی می ریزیم. سینی را روی پنجره وسط فر قرار می دهیم .حرارت را 10 درجه کم می کنیم  به مدت 15 تا 20 دقیقه می گذاریم شیرین ها در فر بپزند. بعد درجه فر را ده درجه زیاد می کنیم و اجازه می دهیم پخت 10 دقیقه دیگر ادامه پیدا کند. شیرینی ها باید کاملا پف کنند و داخلشان خالی شود.

بعد از پخت ان ها را از فر خارج می کنیم . اجازه می دیهم تا سرد شوند. 250 گرم خامه را با نصف قاشق چایخوری وانیل مخلوط می کنیم. ظرف خامه را روی یخ می کذاریم و می زنیم تا خامه سفت شود و فرم بگیرد. بعد سه الی 4 قاشق سوپخوری خاک قند را با خامه مخلوط می کنیم. ممکن است دو عدد سفیده تخم مرغ را در حدی که کاملا سفید سفت و خشک شود هم زده ، کم کم داخل خامه بریزیم. نان ها را از قطر نصف می کنیم و خامه را داخل قیف ریخته و داخل نان ها را با خامه پر می کنیم . نصف دیگر نان را روی خامه می گذاریم و کمی پودر قند روی آن می پاشیم. در صورت تمایل می توانیم 2 الی 3 قاشق مربای البالو بدون شربت را با خامه مخلوط کنیم و درون نان ها را پر کنیم . هم چنین می توانیم قبل از پخته شدن نان ها مقداری بادام پوست گرفته خلالی روی آنها بپاشیم و بعد شیرینی ها را بپزیم.

این خمیر را می توانیم یکجا در قالب گرد میان تهی که کف آن را چرب کردیم ریخته و بپزیم(در این صورت مدت طبخ در حدود 45 دقیقه میشود) و داخل آن را با خامه پر نماییم. باید توجه داشت انواع شیرینی هایی که با خامه تزئین می شوند باید ابتدا کاملا سرد شوند و بعد با خامه تزئین شوند.

امیدوارم از طرز تهیه پاری برست کوچک خوشتان آمده باشد. نوش جان !

از اینکه با کیک یار همراه هستید ممنونیم.