خانه فروشگاه ارتباط با ما
توضیحات پخت طرز تهیه شیرینی با انگور فرنگی :
توضیحات پخت:
به اشتراک گذاری
نویسنده: تیم کیک یار
به این مطلب امتیاز دهید
امتیاز این مطلب (3)
مواد لازم:
  • آرد 250 گرم
  • شیر نصف لیوان
  • زرده تخم مرغ یک عدد
  • کره 150 گرم
  • ژله توت فرنگی یک بسته
  • پودر قند یک قاشق سوپخوری
  • کیک اسفنجی دو تخم مرغی یک عدد
  • انگور فرنگی 500 گرم
دستور پخت طرز تهیه شیرینی با انگور فرنگی

مواد لازم:

انگور فرنگی یا توت فرنگی ریز 500 گرم

ژله توت فرنگی 2 بسته

خمیر فونسه نیم کیلو

کیک اسفنجی دو تخم مرغی 1 عدد

طرز تهیه شیرینی انگور فرنگی:

ابتدا خمیر فونسه را بدین طریق آماده می کنیم :

250 گرم آرد را در کاسه می ریزیم ، 150 گرم کره را کمی گرم می کنیم ، نصف لیوان شیر و یک عدد زرده تخم مرغ و یک قاشق سوپخوری پودر قند را خوب مخلوط می کنیم و این مایه را وسط ارد ریخته ریخته و هم می زنیم تا ذرات ارد کمی مرطوب شود. کره را داخل خمیر می ریزیم در حدی که تمام مواد مخلوط شوند و خمیر نرمی بدست بیاید باید خمیر را مالش دهیم . روی خمیر را می پوشانیم و اجازه می دهیم دو ساعت استراحت کند.

بعد کیک را اماده می کنیم:

دوعدد زرده تخم مرغ را از سفیده جدا می کنیم زرده را با دو قاشق سوپخوری شکر مخلوط می کنیم با همزمن برقی هم می زنیم تا زرده کاملا سفید شود، ذرات شکر تا حدی حل شود و مایه سفت و کشداری بدست آید. پره های تخم مرغ زنی را می شوییم و خشک می کنیم .سفیده را تا حد امکان می زنیم تا مثل پنبه خشک شود و از کاسه بیرون نریزد. زرده و سفیده تخم مرغ را به سرعت مخلوط کرده ، دو قاشق سوپخوری آرد سفید خیلی نرم را با مایه زرده و سفیده مخلوط کرده و به سرعت هم می زنیم .در حدی که تمام مواد مخلوط شود.(هر چقدر زرده و سفیده را جدا گانه بیشتر زده باشید بهتر است اما وقتی مواد مخلوط شد فقط در حد مخلوط شدن هم بزنید وگرنه کیک اسفنجی و لطیف نمی شود.. قالب گرد متناسب با مایه را چرب کرده کمی آرد میپاشیم و مایه کیک را داخل قالب ریخته روی ان را با قاشق صاف می کنیم . قطر این کیک حداکثر دو تا سه سانتی متر خواهد شد. و در قالب نیز همینطور خواهد بود. فر را با حرارت 175 درجه سانتی گراد گرم می کنیم قالب را در طبقه وسط می گذاریم و به مدت 20 تا 30 دقیقه اجازه می دهیم تا بپزد. این کیک چون قطر کمی دارد زود می پزد. با انگشت روی کیک را امتحان می کنیم باید کیک پخته شده به دست نچسبد. قالب را بیرون می اوریم و بعد از کمی سرد شدن یا کارد اطراف کیک را با کارد آزاد می کنیم .کیک را در ظرفی برمیگردانیم و اماده میگذاریم تا بماند.

خمیر فونشه را با نورد به شکل گرد و کمی بزرگتر از قالبی که کیک را در آن پختیم یاز می نماییم .قالب را روی خمیر می گذاریم .خمیر را به اندازه قالب می بریم. قطر این خمیر هم باید در حدود یک سانت باشد. داخل قالب را تمیز کرده کمی چرب می کنیم و دایره خمیر را در قالب می اندازیم و با چنگال سطح خمیر را چند سوراخ ایجاد می کنیم تا پف نکند. قالب را مثل کیک با همان حرارت و مدت در طبقه وسط فر می گذاریم تتا نان کمی برشته شود. میگذاریم این نان هم مثل کیک خنک شود.

دو بسته ژله توت فرنگی را در 3 لیوان آبجوش حل می کنیم . می گذاریمم کاملا سرد شود. ظرف را در یخچال می گذاریم تا کمی ژله ببندد.نان فونسه را در دیس گردی قرار می دهیم ، کمی از ژله روی آن میریزیم.کیک را روی ان قرار می دهیم ، کمی فشار می دهیم تا بهم بچسبند. باز قدری ژله روی کیک می مالیم و این شیرینی را در قالبی که نان ها را پختیم قرار می دهیم. دانه های انگور فرنگی را شسته و دم گرفته را به طور منظم روی کیک می چینیم  به طوریکه سطح کیک کاملا پوشیده شود و ژله را روی آن کمی تکان می دهیم تا ژله صاف و یکنواخت روی میوه را بپوشاند.قالب را در یخچال می گذاریم تا ژله کاملا بسته شود. با کارد اطراف ژله را از قالب جدا کرده و شیرینی را در ظرف مناسبی قرار می دهیم و سرو می کنیم.

امیدوارم از طرز تهیه شیرینی با انگور فرنگی لذت برده باشید. نوش جان !

با کیک یار همراه بمانید.