خانه فروشگاه ارتباط با ما
توضیحات پخت طرز تهیه کیک توت فرنگی :
توضیحات پخت:
به اشتراک گذاری
نویسنده: تیم کیک یار
به این مطلب امتیاز دهید
امتیاز این مطلب (3)
مواد لازم:
  • تخم مرغ 6 تا 7 عدد
  • آرد 6 قاشق سوپخوری
  • وانیل نصف قاشق چایخوری
  • شکر 6 قاشق سوپخوری
دستور پخت طرز تهیه کیک توت فرنگی

مواد لازم

برای کیک:

تخم مرغ 6 تا 7 عدد

آرد سفید 6 قاشق سوپخوری

شکر6قاشق سوپخوری

وانیل نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه:

بهتر است این کیک را در قالب مخروطی طبق کنیم کف و اطراف قالب را کمی چرب نماییم و ارد بپاشیم

قالب را می گردانیم تا کف و دیواره آن با ارد اغشته شود. زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا می کنیم.زرده را با وانیل و شکر مخلوط می کنیم و با همزن برقی زرده را می زنیم تا شکر کاملا حل شده زرده غلیظ و کش دار شود. پره های تخم مرغ زنی را می شوییم و خشک می کنیم.سفیده را انقدر می زنیم تا جاییکه مثل پنبه شود و با برعکس کردن کاسه، بیرون نریزد.

زرده و سفیده را به سرعت مخلوط می کنیم.ارد را کم کم اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن آن را هم می زنیم. بعد مایه را در قالب می ریزیم و قالب را در فری که قبلا گرم کرده ایم با حرارت 175 درجه سانتی گراد در طبقه وسط فر به مدت 35 تا 40 دقیقه میگذاریم تا بپزد. به هیچ وجه در فر را زودتر باز نکنید تا زیر و روی کیک برشته شود و بعد از فر خارج کرده اجازه دهید خنک شود.

مواد لازم برای تزئین:

خامه 500 گرم

پودر قند 5 قاشق سوپخوری

وانیل نصف قاشق چایخوری

توت فرنگی 750 گرم

خلال پسته 50 گرم

مربای توت فرنگی در صورت امکان 3 تا 4 قاشق سوپخوری

طرز تهیه:

خامه را در ظرف اسنیل گود مانندی میریزیم.وانیل را به ان اضافه می کنیم خامه را با همزن برقی میزنیم تا سفت شده و فرم بگیرد.پودر قند را با خامه مخلوط می کنیم

(معمولا وقتی پودر قند با خامه ترکیب میشود خامه کمی شل میشود.) دم توت فرنگی ها را می گیریم و انها را می شوییم و در ابکش میریزیم. تا اب ان برود چند عدد از توت فرنگی های درشت یه اندازه را برمیداریم و از وسط نصف می کنیم.بقیه را کمی درشت خرد می کنیم. نصف خامه ها را بر میداریم و توت فرنگی های خرد شده را با نصف خامه مخلوط می کنیم اطراف کیک را با کارد از قالب جدا می کنیم و کیک را از قالب بیرون می اوریم بعد با کارد تیز کیک را از ضخامتش به سه قسمت تقسیم می کنیم در صورت مصرف مربای توت فرنگی مربا را روی قطعه زیرین کیک می ریزیم و با لبه کارد روی ان را صاف می کنیم نصف از خامه مخلوط با توت فرنگی را روی قطعه زیرین میریزیم و روی انرا صاف می کنیم ورقه دوم را روی ان گذاشته و کمی فشار می دهیم و با خامه ساده روی انرا می پوشانیم. دور کیک را با یک ردیف از توت فرنگی های نصفه تزئین می کنیم رچی کیک پسته خرد شده میزیزیم . وسط کیک یک گل خامه با قیف می گذاریم و روی گل خامه یک توت فرنگی درشت با دم می گذاریم.

امیدوارم از طرز تهیه کیک توت فرنگی با خامه لذت برده باشید. نوش جان!

از اینکه با کیک یار همراه هستید سپاسگزاریم