خانه فروشگاه ارتباط با ما
توضیحات پخت طرز تهیه شیرینی آناناسی :
توضیحات پخت:
به اشتراک گذاری
نویسنده: تیم کیک یار
به این مطلب امتیاز دهید
امتیاز این مطلب (3)
مواد لازم:
  • تخم مرغ 4 تا 5 عدد
  • آرد 125 گرم
  • بکینگ پودر دو قاشق مربا خوری
  • وانیل نصف قاشق چایخوری
  • شکر 250 گرم
  • کره 125 گرم
  • کمپوت آناناس حلقه یک قوطی بزرگ
  • کمپوت گیلاس 7 تا 8 عدد
دستور پخت طرز تهیه شیرینی آناناسی

مواد لازم برای 6 نفر:

کمپوت آناناس حلقه یک قوطی بزرگ

شکر 250 گرم

آرد سفید گندم 125 گرم

کره 125 گرم

تخم مرغ 4 تا 5 عدد

بیکینگ پودر دو قاشق مربا خوری

وانیل نصف قاشق چایخوری

کمپوت گیلاس 7 تا 8 عدد

طرز تهیه:

برای تهیه این شیرینی یک قالب گرد که اندازه دایره آن تقریبا 25 سانت باشد لازم داریم بهتر است از قالب هایی که دیواره آن از کف آن جدا می شود استفاده کنید.

ابتدا نصف شکر را که 125 گرم می شود کارامل می کنیم برای این کار شکر را در ظرف کوچک دسته داری می ریزیم دو تا سه قاشق آن روی شکر می ریزیم و هم می زنیم کافیست تا شکر مرطوب شود. ظرف را روی حرارت می گذاریم تا ذرات شکر خود به خود حل شوند. گاهی باید آن را زیر و رو کنیم تا کم کم رنگ آن عوض شود و به رنگ طلایی در بیاید.

شربت کارامل را سریع در قالب می ریزیم . قالب را می چرخانیم. تا کف و اطراف قالب با شربت کاملا آغشته شود. اجازه می دهیم تا قالب خنک شود. کمپوت اناناس را باز میکنیم  و هر حلقه را به 4 قسمت تقسیم میکنیم و کف قالب را با اناناس ها به طور منظم پر میکینم.

در ادامه شیرینی را اماده می کنیم. زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا می کنیم زرده را در ظرفی که عمق داشته باشد میریزیم بیکینگ پودر و وانیل و بقیه شکر را  داخل ظرف زرده ریخته و با همزن آنقدر میزنیم تا ذرات شکر کاملا حل شود و زرده کاملا سفید و کش دار شود. کره را کمی گرم می کینم تا نرم شود. سپس کم کم آنرا به مخلوط زرده ها اضافه میکنیم.

حال پره های همزن را میشوییم و خشک می کینم زیرا اگر همزن آلوده باشد سفیده پف نمی  کند. سفیده را در کاسه دیگری ریخته و انقدر میزنیم تا مثل پنبه سبک و خشک شود. سفیده را داخب زرده ها میریزیم و به سرعت هم میزنیم. بعد آرد الک شده را ارام ارام اضافه می کینم و در حد مخلوط شدن هم میزنیم مایه اماده شده را در قالبی که کارامل و اناناس ریختیم میریزیم. فرا را از قبل در دمای 175 درجه سانتیگراد گرم میکنیم. شیرینی را در طبقه وسط فر به مدت 50 دقیقه میپزیم.

قالب را از فر بیرون می آوریم و اجازه میدهیم تا خنک شود. اگر سرد نشود از قالب جدا نمیشود.

اطراف شیرینی را با کارد از قالب جدا می کنیم و قالب را روی ظرف گرد مناسبی بر میگردانیم. برای تزئین از چند عدد کمپوت گیلاس سطح و اطراف شیرینی را تزئین میکنیم.

امیدوارم از طرز تهیه شیرینی آناناسی لذت برده باشید. نوش جان !

از اینکه با کیک یار همراهید سپاسگزاریم.